Jak powinniśmy wybierać opakowania?

Bez opakowań trudno jest sobie wyobrazić funkcjonowanie dobrego biznesu produkcyjnego. Oczywiście koncentrujemy się zawsze na tym, aby zagwarantować naszym klientom i kontrahentom jak najlepsze produkty. Czasami jednak zapominamy o tym jak bardzo ważny będzie producent opakowań. To w końcu w dużych i mniejszych kartonach będziemy umieszczali nasz towar. Musimy więc mieć absolutną pewność, że materiał, z którego wykonano produkty zabezpieczające, będzie odpowiednio trwały i odporny na zniszczenia. Podczas transportu opakowania takie muszą wytrzymać potencjalny nacisk. Muszą być także oczywiście nasze artykuły w środku odpowiednio zabezpieczone, ale kluczowa będzie tu tektura, z której wykonano duże lub małe pudełka. To najczęściej jest tektura falista wykonana z papierów makulaturowych. Zawsze też oczywiście musimy się zdecydować na konkretny kształt i wielkość. Istotne tu będą parametry produktów, które będą przewożone. Producenci gwarantują nam duże i mała pudełka wykonane z tektury falistej, które mogą występować także w bardzo różnych kolorach. Wszystkie te informacje przekazujemy w zamówieniu.

Opakowania z nadrukami

Kolejną bardzo ważną kwestią będzie oczywiście wizerunek takiego kartonu. Musimy brać pod uwagę tu te najbardziej kreatywne projekty, szczególnie wtedy, jeżeli opakowania trafiają bezpośrednio do klienta. Odbiorcą może być też oczywiście firma zamawiająca takie opakowania, a więc wtedy mogą też być jednolite. Jeżeli jednak mamy potrzeby już bardzo określone, to wtedy przydaje się właśnie druk flexograficzny. Dzięki tej metodzie nakładania grafiki na bardzo zróżnicowane podłoża, a więc również tekturę falistą, gwarantujemy sobie bardzo dobrą trwałość elementów graficznych albo napisów. Zwróćmy uwagę, że jeżeli artykuły nasze w takich opakowaniach trafiają bezpośrednio do klientów, którzy zamówili na przykład produkt w naszym sklepie internetowym, wtedy właśnie wizerunek pudełka jest tak samo ważny jak to, co znajduje się w środku. Chodzi więc w efekcie o wizerunek firmy.