Planowanie stanowiska targowego

Stanowiska targowe zazwyczaj charakteryzują się małą powierzchnią, w związku z czym należy je tak rozplanować, by znalazły się na nich wszystkie niezbędne elementy wyposażenia. W końcu chcemy dobrze wypaść przed potencjalnymi kontrahentami, więc powinniśmy już od pierwszej chwili wywrzeć pozytywne wrażenie i zdobyć zaufanie. Poniżej przedstawiamy kilka porad, jak z głową urządzić stanowiska targowe.

Porządek i praktyczność

Stoisko ma tworzyć spójną całość, nawet jeżeli składa się z kilku czy kilkunastu akcesoriów. Wiadome jest zachowanie jednej stylistyki, gdyż odróżniające się komponenty na pewno zostaną dostrzeżone i źle przyjęte. A co powinno się znajdować na wystawie? Najważniejsze jest miejsce na ekspozycję produktów. Wskazana jest też lada informacyjna. Wydzielenie obszaru na rozmowy także jest obligatoryjne – stolik i wygodne fotele zapewnią komfort w trakcie negocjacji. Stosunkowo przestronna przestrzeń komunikacyjna pozwoli bezkolizyjnie przemieszczać się zarówno obsłudze, jak i odwiedzającym. Ponadto nie wolno zapominać o praktycznym zapleczu magazynowym.

Stanowiska targowe i ich układ

Biorąc pod uwagę układ, najpopularniejsze są stanowiska targowe sytuowane w układzie półwyspowym. Również tradycyjne wyspowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem wystawców, ale zazwyczaj są dedykowane podmiotom zgłaszającym zapotrzebowanie na duży metraż. Do wyboru są też opcje szeregowe i narożne, jednak rzadko są one rezerwowane w pierwszej kolejności, ponieważ ograniczają widoczność prezentowanych produktów, jak i całej konstrukcji.